Retourbeleid en herroepingsrecht

retourbeleid

Een product of bestelling retourneren

Wanneer een product of bestelling niet voldoet aan je wensen dan kan het retour gestuurd worden. Wij geven je 14 dagen de tijd om na ontvangst van je bestelling deze bij ons aan te melden en retour te sturen.

De voorwaarden voor een retour zending:

  • Het product moet in originele verpakking welke ongeschonden is, met een extra doos er omheen terug gestuurd worden.
  • Op de fabrieksverpakking mag niet direct geschreven worden, daarom is een extra doos gewenst.
  • Het product moet in ongeschonden en in niet gebruikte staat zijn. Dus een omvormer mag niet al gemonteerd zijn geweest.
  • Zonnepanelen retour zenden is mogelijk, echter dan zijn we genoodzaakt transport kosten in rekening te brengen. Het verzenden van zonnepanelen, montagemateriaal en pallet vrachten brengen ook voor ons hoge kosten mee.

Retourneren / Herroepingsrecht
U heeft het recht uw bestelling tot 14 dagen na ontvangst zonder opgave van reden te annuleren. U heeft na annulering nogmaals 14 dagen om uw product retour te sturen. U krijgt dan het volledige orderbedrag inclusief verzendkosten gecrediteerd. Enkel de kosten voor retour van u thuis naar de webwinkel zijn voor eigen rekening. Deze kosten bedragen circa 6,95 per pakket, raadpleeg voor de exacte tarieven de website van uw vervoerder. Indien u gebruik maakt van uw herroepingsrecht, zal het product met alle geleverde toebehoren en – indien redelijkerwijze mogelijk – in de originele staat en verpakking aan de ondernemer geretourneerd worden. Om gebruik te maken van dit recht kunt u contact met ons opnemen via [email protected]. Wij zullen vervolgens het verschuldigde orderbedrag binnen 14 dagen na aanmelding van uw retour terugstorten mits het product reeds in goede orde retour ontvangen is.

Een pallet zending retourneren

Een bestelling van zonnepanelen, montagemateriaal of andere palletvrachten zijn bestellingen waar wij voor betalen om vrachtvervoerders te laten bezorgen. Iedere vervoerder rekent tarieven als palletplaatsen in een vrachtwagen. Deze kosten worden naar ons doorberekend. Gezien dit hoge kosten zijn voor ons,  zijn wij genoodzaakt een retourzending door te berekenen.

Speciale bestellingen

Speciale bestellingen wat geen voorraad producten zijn kunnen niet geretourneerd worden. Denk hierbij aan buffer en boiler vaten of zonne-collectoren. Wij bestellen deze producten uit Duitsland en Oostenrijk en worden regelrecht bij de klant bezorgd.

Hoe retourneer ik een product?

  1. Stuur je pakket naar ons terug met Post NL, DPD of DHL. Zodra deze bij ons binnen is dan zullen wij deze verwerken en crediteren.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Liefst de originele verpakking dus in een extra doos inpakken. Als je bestelling in een universele hergebruikte doos is geleverd, dan is dit minder belangrijk voor ons.
  3. Geef je pakket af bij een verzendpunrt.
  4. Binnen 7 werkdagen na ontvangst wordt het geld op jouw rekening bijgeschreven. Wil je liever omruilen? Lees hier onder hoe dat werkt.

Hoe ruil ik mijn bestelling?

  1. Meld  via het retourformulier je bestelling aan incl. bestelnummer en geef aan welk product je ervoor terug wilt ontvangen.
  2. Gebruik een stevige verpakking om het product in te pakken. Print je verzendlabel uit die je via de mail hebt ontvangen en plak deze op de doos. Als je geen printer hebt schrijf dan de gegevens van de retourbon over.
  3. Geef je pakket af bij een postkantoor. Terugsturen is gratis op onze kosten!
  4. Na ontvangst, verzenden we dezelfde dag je nieuwe product. Liever je geld terug? Lees hier onder hoe dat kan.

Je geld terug

Solar Garant vindt klant tevredenheid erg belangrijk. Niemand zit te wachten op vage of onduidelijke zaken die niet goed vermeld worden bij online aankopen. Daarom geven we de klant de keuze wat hij of zij het liefste zou willen doen bij het retourneren van een bestelling.

Hoe betalen we je terug?

De terugbetaling is mede afhankelijk van welke manier je hebt betaald.

 

  • Als je met iDEAL hebt betaald? Dan boeken wij de betaling terug op de bij ons bekende rekening.
  • Heb je met je creditcard of Paypal betaald? en je hebt je volledige bestelling geretourneerd, dan storten we het bedrag terug op je creditcard. Let op bij Paypal moeten wij kosten afdragen aan Paypal deze kosten kunnen we niet verrekenen. Heb je maar een deel van je bestelling retour gestuurd? Dan storten we het geld over dat deel naar jouw opgegeven rekeningnummer.
  • Mocht je rekeningnummer niet bekend zijn, dan vragen we je vriendelijk deze aan ons door te geven.

 

Waar kan ik de status van mijn terugbetaling vinden?

De status van je terugbetaling kun je helaas niet ergens terugvinden, maar we verzekeren je dat de betaling binnen 7 werkdagen na afhandeling van de retourzending is gedaan.

Ik heb geen terugbetaling ontvangen.

Het verschilt nogal per bank hoe lang het duurt voordat onze terugbetaling op je rekening staat. We betalen altijd binnen 7 werkdagen na afhandeling van de retourzending. Staat het bedrag na 5 werkdagen nog niet op je rekening? Neem dan contact op via de klantenservice.

Ik heb geen factuur ontvangen, waar kan ik deze alsnog opvragen?

Onder je account kun je je factuur gemakkelijk downloaden. Heb je geen account? Neem dan contact op met onze klantenservice en zorg ervoor dat je je ordernummer bij de hand hebt. Wij sturen je dan direct de juiste factuur toe.

Je hebt een retourformulier ingevuld maar je hebt je bedacht. Dan hoef je verder niks te doen. Deze vervalt automatisch en Scheelt jou en ons natuurlijk  veel tijd en geld. Onze ervaring is dan ook dat er feitelijk heel weinig retour komt.